Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2908
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
przed przerwą na reklamę. Niekiedy reklamy zbyt natarczywe przynoszą efekt zwany bumerangiem, czyli reakcję przeciwną do zamierzonej (np. irytację zamiast zachwytu).
Jednak sprawą bodaj najważniejszą w przekazach reklamowych jest ich nakierowanie nie tylko na świadomość odbiorcy. Działają wtedy nieco subtelniej i korzystają z podziału na tzw. potrzeby konieczne i zbędne. Zakłada się, że w naszej kulturze podstawowe potrzeby - jak jedzenie, mieszkanie czy ubranie - są zaspokojone. Trzeba zatem działać już nie na poziomie podstawowym - czyli potrzeb - lecz na poziomie tzw. pragnień, czyli roli społecznej, stylu życia czy prestiżu; nie obiecywać zaspokojenia potrzeb, ale kreować nowe. Reklama w ten sposób nie tyle kontroluje samo
przed przerwą na reklamę. Niekiedy reklamy zbyt natarczywe przynoszą efekt zwany bumerangiem, czyli reakcję przeciwną do zamierzonej (np. irytację zamiast zachwytu).<br>Jednak sprawą bodaj najważniejszą w przekazach reklamowych jest ich nakierowanie nie tylko na świadomość odbiorcy. Działają wtedy nieco subtelniej i korzystają z podziału na tzw. potrzeby konieczne i zbędne. Zakłada się, że w naszej kulturze podstawowe potrzeby - jak jedzenie, mieszkanie czy ubranie - są zaspokojone. Trzeba zatem działać już nie na poziomie podstawowym - czyli potrzeb - lecz na poziomie tzw. pragnień, czyli roli społecznej, stylu życia czy prestiżu; nie obiecywać zaspokojenia potrzeb, ale kreować nowe. Reklama w ten sposób nie tyle kontroluje samo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego