Typ tekstu: Książka
Autor: Pinkwart Maciej
Tytuł: Zakopane i Tatry
Rok: 1992
Jaworzyną Łuszczkową, do huty w Dolinie Kościeliskiej. W późniejszych czasach, gdy ośrodek metalurgiczny pod Nosalem stał się silniejszy, ruda odbywała wędrówkę w przeciwną stronę. Także tędy turyści tatrzańscy jeździli góralskimi furkami na zwiedzanie słynnej Doliny Kościeliskiej.
Po zamknięciu hamrów nie naprawiana Droga Żelazna nieco podupadła, zwłaszcza wobec rosnącej popularności wiejskiego Zakopanego i przechodzącej przez nie dolnej drogi do Kościeliska i dolin Tatr Zachodnich. Dopiero staraniem zakopiańskiego wójta dra Andrzeja Chramca odnowiono ją w pierwszych latach XX wieku, dzięki czemu stała się popularną trasą spacerową. Na odcinku ok. 8,5 km między Kuźnicami a Kirami łączy ona wyloty większości dolin reglowych i
Jaworzyną Łuszczkową, do huty w Dolinie Kościeliskiej. W późniejszych czasach, gdy ośrodek metalurgiczny pod Nosalem stał się silniejszy, ruda odbywała wędrówkę w przeciwną stronę. Także tędy turyści tatrzańscy jeździli góralskimi furkami na zwiedzanie słynnej Doliny Kościeliskiej.<br> Po zamknięciu hamrów nie naprawiana Droga Żelazna nieco podupadła, zwłaszcza wobec rosnącej popularności wiejskiego Zakopanego i przechodzącej przez nie dolnej drogi do Kościeliska i dolin Tatr Zachodnich. Dopiero staraniem zakopiańskiego wójta dra Andrzeja Chramca odnowiono ją w pierwszych latach XX wieku, dzięki czemu stała się popularną trasą spacerową. Na odcinku ok. 8,5 km między Kuźnicami a Kirami łączy ona wyloty większości dolin reglowych i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego