Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Znak
Nr: 11
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1982
oraz tekst ofiarowania się Matce Bożej. Odtąd pielgrzymka przychodzi co roku, wypełniając ślub. Stopniowo rośnie, nabiera znaczenia i zaczyna oddziaływać na inne pielgrzymki. W XIX wieku, po 1863 roku, już cztery pielgrzymki wędrują pieszo z Warszawy: na Zielone Świątki, Matkę Boską Szkaplerzną, Wniebowzięcie i NMPanny. Reymont szedł z pielgrzymką w Zielone Świątki, z grupą praską. Za pielgrzymkę główną uważano tę, która przychodziła do Częstochowy na 15 sierpnia. Wyruszała ona z kościoła paulińskiego w Warszawie i wracała również pieszo. W owym czasie (po Powstaniu Styczniowym) księżom nie wolno było uczestniczyć w pielgrzymkach. Była to jedna z szeregu represji za rolę, jaką odegrało duchowieństwo
oraz tekst ofiarowania się Matce Bożej. Odtąd pielgrzymka przychodzi co roku, wypełniając ślub. Stopniowo rośnie, nabiera znaczenia i zaczyna oddziaływać na inne pielgrzymki. W XIX wieku, po 1863 roku, już cztery pielgrzymki wędrują pieszo z Warszawy: na Zielone Świątki, Matkę Boską Szkaplerzną, Wniebowzięcie i NMPanny. Reymont szedł z pielgrzymką w Zielone Świątki, z grupą praską. Za pielgrzymkę główną uważano tę, która przychodziła do Częstochowy na 15 sierpnia. Wyruszała ona z kościoła paulińskiego w Warszawie i wracała również pieszo. W owym czasie (po Powstaniu Styczniowym) księżom nie wolno było uczestniczyć w pielgrzymkach. Była to jedna z szeregu represji za rolę, jaką odegrało duchowieństwo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego