Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Jezusa Chrystusa. Ten potencjał zostaje - że użyję tutaj słynnego wyrażenia - wyssany przez żydowskie dziecko z mlekiem matki. Teraz pedagogika dialogu polega na tym, żeby to wiedzieć. Sami Żydzi powinni też uświadomić sobie, że coś z tym potencjałem wiedzy i pseudowiedzy, wiary i pseudowiary o Jezusie Chrystusie należy zrobić. Trzeba, aby Żydzi odpowiedzieli sobie na pytanie, czy bezwzględne odcinanie się od Jezusa jako Mesjasza należy do istoty żydowskości. Czy też można wyobrazić sobie judaizm i życie żydowskie, w którym zmianie na lepsze ulegną również zapatrywania na Jezusa Chrystusa.

- Takie próby były podejmowane, na przykład przez Martina Bubera. Przywracanie Jezusa światu żydowskiemu odbywa
Jezusa Chrystusa. Ten potencjał zostaje - że użyję tutaj słynnego wyrażenia - wyssany przez żydowskie dziecko z mlekiem matki. Teraz pedagogika dialogu polega na tym, żeby to wiedzieć. Sami Żydzi powinni też uświadomić sobie, że coś z tym potencjałem wiedzy i &lt;orig&gt;pseudowiedzy&lt;/&gt;, wiary i &lt;orig&gt;pseudowiary&lt;/&gt; o Jezusie Chrystusie należy zrobić. Trzeba, aby Żydzi odpowiedzieli sobie na pytanie, czy bezwzględne odcinanie się od Jezusa jako Mesjasza należy do istoty żydowskości. Czy też można wyobrazić sobie judaizm i życie żydowskie, w którym zmianie na lepsze ulegną również zapatrywania na Jezusa Chrystusa.<br><br> - Takie próby były podejmowane, na przykład przez Martina Bubera. Przywracanie Jezusa światu żydowskiemu odbywa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego