Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
widzenia powszechnie uznanej przez mistrzów zen teorii
o uniwersalnej 'naturze buddy' odpowiedź Zhaozhou powinna być twierdząca
i prawdopodobnie takiej odpowiedzi oczekiwał mnich. Przecież wielu
mistrzów zen twierdziło, że nawet formy nieożywione mają 'naturę buddy'.
Należy także pamiętać, iż świat zwierząt stanowi jedną z 'sześciu ścieżek

transmigracji' (chiń. liudao; jap. rokudo), a więc ludzie mogą odradzać się
jako zwierzęta.
Według mnie wypowiedź Zhaozhou należy rozważać w omawianym
wcześniej kontekście nieistnienia 'natury buddy', czyli takiego stanowiska,
które nie traktuje 'natury buddy' jako jednego z bytów. Pies ma swoją naturę,
unikalną i niepowtarzalną - nie może mieć 'natury buddy' jako jakiejś
dodatkowej cechy, ponieważ 'natura buddy
widzenia powszechnie uznanej przez mistrzów zen teorii <br>o uniwersalnej 'naturze buddy' odpowiedź Zhaozhou powinna być twierdząca <br>i prawdopodobnie takiej odpowiedzi oczekiwał mnich. Przecież wielu <br>mistrzów zen twierdziło, że nawet formy nieożywione mają 'naturę buddy'. <br>Należy także pamiętać, iż świat zwierząt stanowi jedną z 'sześciu ścieżek <br>&lt;page nr=207&gt;<br>transmigracji' (chiń. liudao; jap. rokudo), a więc ludzie mogą odradzać się <br>jako zwierzęta. <br>Według mnie wypowiedź Zhaozhou należy rozważać w omawianym <br>wcześniej kontekście nieistnienia 'natury buddy', czyli takiego stanowiska, <br>które nie traktuje 'natury buddy' jako jednego z bytów. Pies ma swoją naturę, <br>unikalną i niepowtarzalną - nie może mieć 'natury buddy' jako jakiejś <br>dodatkowej cechy, ponieważ 'natura buddy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego