Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 19
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
ludzie. Z kolei obszarami, gdzie nie dociera żadna ziemska telekomunikacja, zainteresowana jest bardzo niewielka, specyficzna grupa użytkowników, do której trzeba umieć dotrzeć odpowiednio przygotowując ofertę.
Brak takiej oferty był drugą przyczyną porażki. Kosztująca setki milionów dolarów kampania promocyjna Iridium była źle zaadresowana, a gdy już nawet wywoływała jakieś zainteresowanie, potencjalny abonent był nokautowany cenami - telefon satelitarny kosztował 3 tys. dolarów, a minuta rozmowy 7 dolarów. Proponując takie ceny zarządcy Iridium popełnili największy błąd. Sądzili, że jako pierwsi wchodzą na bardzo intratny rynek telefonii satelitarnej i z tego powodu mogą skorzystać z chwilowego przywileju monopolisty, ustawiając niemal dowolnie cenę, zanim na rynku
ludzie. Z kolei obszarami, gdzie nie dociera żadna ziemska telekomunikacja, zainteresowana jest bardzo niewielka, specyficzna grupa użytkowników, do której trzeba umieć dotrzeć odpowiednio przygotowując ofertę.<br>Brak takiej oferty był drugą przyczyną porażki. Kosztująca setki milionów dolarów kampania promocyjna Iridium była źle zaadresowana, a gdy już nawet wywoływała jakieś zainteresowanie, potencjalny abonent był nokautowany cenami - telefon satelitarny kosztował 3 tys. dolarów, a minuta rozmowy 7 dolarów. Proponując takie ceny zarządcy Iridium popełnili największy błąd. Sądzili, że jako pierwsi wchodzą na bardzo intratny rynek telefonii satelitarnej i z tego powodu mogą skorzystać z chwilowego przywileju monopolisty, ustawiając niemal dowolnie cenę, zanim na rynku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego