Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
na literaturę w jakże osobliwy sposób obecną w dziele Viscontiego. Obecną oczywiście jako literacka podstawa wielu jego filmów. Dostojewski, Tomasz Mann, Giuseppe di Lampedusa, Albert Camus, Gabriele d'Annunzio (nie mówiąc już o nie zrealizowanych projektach) - już te nazwiska wskazują, że Visconti mierzył się z literaturą wysokiego i najwyższego lotu. Określenie adaptacja czy choćby luźniejsza ekranizacja literatury budzić musi jednak pewne opory i to bynajmniej nie dlatego, iżby filmy Viscontiego były z zasady jedynie wariacjami na literackie tematy i w żadnym stopniu nie dochowywały wierności oryginałowi. Przeciwnie, mimo wszelkich zmian (nie tylko koniecznej redukcji, ale i wzbogaceń literackiego materiału) Lampart czy Śmierć
na literaturę w jakże osobliwy sposób obecną w dziele Viscontiego. Obecną oczywiście jako literacka podstawa wielu jego filmów. Dostojewski, Tomasz Mann, Giuseppe di Lampedusa, Albert Camus, Gabriele d'Annunzio (nie mówiąc już o nie zrealizowanych projektach) - już te nazwiska wskazują, że Visconti mierzył się z literaturą wysokiego i najwyższego lotu. Określenie adaptacja czy choćby luźniejsza ekranizacja literatury budzić musi jednak pewne opory i to bynajmniej nie dlatego, iżby filmy Viscontiego były z zasady jedynie wariacjami na literackie tematy i w żadnym stopniu nie dochowywały wierności oryginałowi. Przeciwnie, mimo wszelkich zmian (nie tylko koniecznej redukcji, ale i wzbogaceń literackiego materiału) Lampart czy Śmierć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego