Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 40
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
Wyliczenie dwóch krańcowych możliwości (swobody i wahania ruchu) daje wyniki różniące się od siebie ponad dwukrotnie w zakresie przepustowości skrzyżowania. Różnica ta ilustruje jak złe oszacowanie warunków i cech ruchu wpływać może na złą pracę skrzyżowania, na zły jego projekt - z czego wniosek o konieczności badań i analiz umożliwiających trafną adaptację zagranicznych zasad projektowania.
Jak ograniczać prędkość?
Powracając do definicji - "podstawowym celem inżynierii ruchu jest zapewnienie bezpiecznego, sprawnego i ekonomicznego ruchu i transportu osób i towarów" - zatrzymamy się na ograniczeniu szybkości jazdy, co jest stałym tematem gorących dyskusji, a także jest pozornie sprzeczne z intencją sprawnego ruchu.
Nie jest jednak sprzeczne
Wyliczenie dwóch krańcowych możliwości (swobody i wahania ruchu) daje wyniki różniące się od siebie ponad dwukrotnie w zakresie przepustowości skrzyżowania. Różnica ta ilustruje jak złe oszacowanie warunków i cech ruchu wpływać może na złą pracę skrzyżowania, na zły jego projekt - z czego wniosek o konieczności badań i analiz umożliwiających trafną adaptację zagranicznych zasad projektowania.<br>&lt;tit1&gt;Jak ograniczać prędkość? &lt;/&gt;<br> Powracając do definicji - "podstawowym celem inżynierii ruchu jest zapewnienie bezpiecznego, sprawnego i ekonomicznego ruchu i transportu osób i towarów" - zatrzymamy się na ograniczeniu szybkości jazdy, co jest stałym tematem gorących dyskusji, a także jest pozornie sprzeczne z intencją sprawnego ruchu.<br> Nie jest jednak sprzeczne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego