Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
od estetycznego wykształcenia
percepującego, od jego wiedzy, doświadczenia i kulturowego obycia".
Na szczególną uwagę zasługuje prezentowane przekonanie o zmienności
struktury dzieła sztuki w zależności od możliwości odbiorcy, czyli
możliwości zainicjowania - przez niego - dynamizacji struktury dzieła
sztuki.
Na przykład utwór muzyczny nie może być smutny - smutek przynależy
człowiekowi, jako jego stan afektywny. Pozostaje jednak faktem, że
opisywany przez Mitiasa Smutny walc Sibeliusa jest rzeczywiście smutnym
utworem muzycznym. Mitias pisze o potencjalnych jakościach, które
tworzą względnie stabilną strukturę dzieła i przez to, poza procesem
aktualizacji, jakości wcale nie są kompletnie określone lub
zdeterminowane. O strukturze pisze on w odniesieniu do realizacji
odpowiednich jakości
od estetycznego wykształcenia<br>percepującego, od jego wiedzy, doświadczenia i kulturowego obycia".<br> Na szczególną uwagę zasługuje prezentowane przekonanie o zmienności<br>struktury dzieła sztuki w zależności od możliwości odbiorcy, czyli<br>możliwości zainicjowania - przez niego - dynamizacji struktury dzieła<br>sztuki.<br> Na przykład utwór muzyczny nie może być smutny - smutek przynależy<br>człowiekowi, jako jego stan afektywny. Pozostaje jednak faktem, że<br>opisywany przez Mitiasa Smutny walc Sibeliusa jest rzeczywiście smutnym<br>utworem muzycznym. Mitias pisze o potencjalnych jakościach, które<br>tworzą względnie stabilną strukturę dzieła i przez to, poza procesem<br>aktualizacji, jakości wcale nie są kompletnie określone lub<br>zdeterminowane. O strukturze pisze on w odniesieniu do realizacji<br>odpowiednich jakości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego