Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorczyk Wojciech
Tytuł: Strategie marketingowe banków
Rok: 1996
banków.
Przy ustalaniu cen należy także wziąć pod uwagę ich aspekt psychologiczny zwany inaczej paradoksem cenowym. Chodzi o to, że ceny są akceptowane przez konsumentów przy określonym ich poziomie. Ustalenie ceny na poziomie znacznie niższym lub wyższym niż cena akceptowana może spowodować negatywne reakcje konsumentów. Cena znacznie niższa niż poziom akceptowany może być kojarzona z niską jakością produktu, a cena za wysoka spowodować może istotny spadek sprzedaży. Na przykład bardzo wysokie, znacznie wyższe niż w innych bankach, oprocentowanie wkładów środków finansowych może spowodować w pierwszym okresie duży ich napływ, ale także wzbudzić wątpliwości co do możliwości terminowego wypłacenia przez bank wkładów
banków.<br>Przy ustalaniu cen należy także wziąć pod uwagę ich aspekt psychologiczny zwany inaczej paradoksem cenowym. Chodzi o to, że ceny są akceptowane przez konsumentów przy określonym ich poziomie. Ustalenie ceny na poziomie znacznie niższym lub wyższym niż cena akceptowana może spowodować negatywne reakcje konsumentów. Cena znacznie niższa niż poziom akceptowany może być kojarzona z niską jakością produktu, a cena za wysoka spowodować może istotny spadek sprzedaży. Na przykład bardzo wysokie, znacznie wyższe niż w innych bankach, oprocentowanie wkładów środków finansowych może spowodować w pierwszym okresie duży ich napływ, ale także wzbudzić wątpliwości co do możliwości terminowego wypłacenia przez bank wkładów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego