Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
III pieśni: Tam radość, tam miłość (motyw nr 8). Motywy pieśni
uległy rytmizacji, przy zachowaniu struktury interwałowej oraz harmonizacji
funkcyjnej ­ dobrze brzmiącej, zacierającej jednak ich modalny charakter (prz.
12). Posługując się materiałem motywicznym Bogurodzicy, Klein nadał części Credo
charakter pieśniowy, jednolity wyrazowo i silnie integrowany wewnętrznie ­ z
eksponowaną fakturą deklamacyjną, akordową;
w przeciwieństwie do pozostałych części cyklu, wykorzystujących elementy polifonizowania.
Oto dyspozycja motywiczna całej części Credo z zachowaniem kolejności wprowadzania
motywów przyjęta przez kompozytora:

1
2
3
4- Patrem ­ omnia saecula 1 Boga Rodzica
2 Dziewica
3ab Maryja
4 Gospodyna, cz. I pieśni
Deum de Deo ­ facta sunt 5 Twego Syna
III pieśni: Tam radość, tam miłość (motyw nr 8). Motywy pieśni <br>uległy rytmizacji, przy zachowaniu struktury interwałowej oraz harmonizacji <br>funkcyjnej ­ dobrze brzmiącej, zacierającej jednak ich modalny charakter (prz. <br>12). Posługując się materiałem motywicznym Bogurodzicy, Klein nadał części Credo <br>charakter pieśniowy, jednolity wyrazowo i silnie integrowany wewnętrznie ­ z <br>eksponowaną fakturą deklamacyjną, akordową; <br>w przeciwieństwie do pozostałych części cyklu, wykorzystujących elementy polifonizowania.<br> Oto dyspozycja motywiczna całej części Credo z zachowaniem kolejności wprowadzania <br>motywów przyjęta przez kompozytora:<br><br>1<br>2<br>3<br>4- Patrem ­ omnia saecula 1 Boga Rodzica<br> 2 Dziewica<br> 3ab Maryja<br> 4 Gospodyna, cz. I pieśni<br> Deum de Deo ­ facta sunt 5 Twego Syna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego