Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
jednocześnie nie odpowiada tym kryteriom poziomu, które bezwzględnie powinny obowiązywać, nie jest czymś przypadkowym, wynikiem fatalnego zbiegu okoliczności, bądź też rezultatem czyjejś złej woli. Jest w tym ujęciu zjawiskiem o charakterze strukturalnym, łączy się bowiem z przekształceniami społeczeństwa i z formowaniem się nowej publiczności:
Muzyka i teatr przyćmiewają literaturę; wirtuoz, aktor , śpiewak i w ogóle wykonawca dystansuje autora i kompozytora. Słowem: aktualność, felietonowość, bezmyślność i moda - oto cztery banalne oblicza estetyki popularnej końca XIX stulecia. Tonąc po uszy w lekkich szumowinach fałszywie pojętego modernizmu, ignoruje się rzeczy prawdziwie nowe i dobre oraz całą potężną, spiżową twórczość przeszłości, chyba że jakiś szczególny
jednocześnie nie odpowiada tym kryteriom poziomu, które bezwzględnie powinny obowiązywać, nie jest czymś przypadkowym, wynikiem fatalnego zbiegu okoliczności, bądź też rezultatem czyjejś złej woli. Jest w tym ujęciu zjawiskiem o charakterze strukturalnym, łączy się bowiem z przekształceniami społeczeństwa i z formowaniem się nowej publiczności: <br>Muzyka i teatr przyćmiewają literaturę; wirtuoz, aktor , śpiewak i w ogóle wykonawca dystansuje autora i kompozytora. Słowem: aktualność, felietonowość, bezmyślność i moda - oto cztery banalne oblicza estetyki popularnej końca XIX stulecia. Tonąc po uszy w lekkich szumowinach &lt;page nr=147&gt; fałszywie pojętego modernizmu, ignoruje się rzeczy prawdziwie nowe i dobre oraz całą potężną, spiżową twórczość przeszłości, chyba że jakiś szczególny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego