Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
tylko wtedy, gdy r = u(r ­ RŁ) . Ponieważ chodzić nam będzie tylko o porównywanie metod działania pod względem skuteczności, a nie - o obliczanie ich skuteczności absolutnej, przeto możemy założyć, iż liczbowa reprezentacja stopni realizacji celu jest w granicach transformacji liniowej dowolna. Istnieją oczywiście cele "niestopniowalne" - tzn. takie, które można osiągnąć albo w zupełności, albo w ogóle nie. Ich zbiór stopni realizacji ma, rzecz jasna, najprostszy charakter, składa się bowiem tylko z dwóch elementów, którym najwygodniej jest przyporządkować liczby 0 i 1. Ponieważ interesują nas takie metody, co do których nie jest pewne, w jakim stopniu zrealizują cel, jaki im przyświeca, przeto
tylko wtedy, gdy r = u(r ­ RŁ) . Ponieważ chodzić nam będzie tylko o porównywanie metod działania pod względem skuteczności, a nie - o obliczanie ich skuteczności absolutnej, przeto możemy założyć, iż liczbowa reprezentacja stopni realizacji celu jest w granicach transformacji liniowej dowolna. Istnieją oczywiście cele "niestopniowalne" - tzn. takie, które można osiągnąć albo w zupełności, albo w ogóle nie. Ich zbiór stopni realizacji ma, rzecz jasna, najprostszy charakter, składa się bowiem tylko z dwóch elementów, którym najwygodniej jest przyporządkować liczby 0 i 1. Ponieważ interesują nas takie metody, co do których nie jest pewne, w jakim stopniu zrealizują cel, jaki im przyświeca, przeto
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego