Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
z tym, że u autora Studium przedmiotu ów grymas jest niewidoczny, może nawet starannie ukryty.
Z pewnością jego wiersze nabierają teraz szerokiej wieloznaczności. Dadzą się odczytywać także w sposób aluzyjny, jako komentarze do współczesnych wydarzeń politycznych, np. popularny Tren Fortynbrasa jako glosa do przypadku przejmowania władzy. (...)
Owe wiersze posługujące się aluzją literacką, persyflażem, będące glosami mitów są chyba najbardziej popularne i wielokrotnie je komentowano, np. Apollo i Marsjasz. Myślę jednak, po lekturze całego Herberta, że doraźne, aktualizujące interpretowanie tych utworów byłoby nieco zubażające. Mają one właśnie wieloznaczyć, grać wszystkimi odcieniami barw. Wszelkie bowiem struktury władzy, układy społeczne i ideologie nie są dla
z tym, że u autora &lt;tit&gt;Studium przedmiotu&lt;/&gt; ów grymas jest niewidoczny, może nawet starannie ukryty.<br>Z pewnością jego wiersze nabierają teraz szerokiej wieloznaczności. Dadzą się odczytywać także w sposób aluzyjny, jako komentarze do współczesnych wydarzeń politycznych, np. popularny &lt;tit&gt;Tren Fortynbrasa&lt;/&gt; jako glosa do przypadku przejmowania władzy. (...)<br>Owe wiersze posługujące się aluzją literacką, persyflażem, będące glosami mitów są chyba najbardziej popularne i wielokrotnie je komentowano, np. &lt;tit&gt;Apollo i Marsjasz&lt;/&gt;. Myślę jednak, po lekturze całego Herberta, że doraźne, aktualizujące interpretowanie tych utworów byłoby nieco zubażające. Mają one właśnie wieloznaczyć, grać wszystkimi odcieniami barw. Wszelkie bowiem struktury władzy, układy społeczne i ideologie nie są dla
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego