Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
do wykonania przez Soprany wraz z towarzyszeniem organowym, stosuje ponadto
Miazga w częściach Gloria i Credo swoich dwóch mszy ­ Missa in honorem S. Vincentii
Pallotti (1957) oraz Missa pacifica (1957). W pierwszej jako wzorce wykorzystuje
Gloria z XV mszy Dominator Deus i Credo III, w drugiej zaś ­ Gloria IV (z ambrozjańską
wersją chorału) i Credo I.
Wersy opracowane niechorałowo w wymienionych mszach Chlondowskiego i Miazgi
są komponowane na zasadzie raczej zróżnicowania (urozmaicenia) fakturalnego
i wyrazowego niż kontrastu. Odmiennie niż Chlondowski i Miazga posługuje się
chorałem Szeligowski w Missa de Angelis (1942) na 3-głosowy chór żeński a cappella
(co okaże się
do wykonania przez Soprany wraz z towarzyszeniem organowym, stosuje ponadto <br>Miazga w częściach Gloria i Credo swoich dwóch mszy ­ Missa in honorem S. Vincentii <br>Pallotti (1957) oraz Missa pacifica (1957). W pierwszej jako wzorce wykorzystuje <br>Gloria z XV mszy Dominator Deus i Credo III, w drugiej zaś ­ Gloria IV (z ambrozjańską <br>wersją chorału) i Credo I.<br> Wersy opracowane niechorałowo w wymienionych mszach Chlondowskiego i Miazgi <br>są komponowane na zasadzie raczej zróżnicowania (urozmaicenia) fakturalnego <br>i wyrazowego niż kontrastu. Odmiennie niż Chlondowski i Miazga posługuje się <br>chorałem Szeligowski w Missa de Angelis (1942) na 3-głosowy chór żeński a cappella <br>(co okaże się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego