Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Bycia i czasu Heideggera, jednak
uważał, że Heidegger zbyt mało uwagi poświęcił pojęciu przestrzeni.
Podstawą etyki w myśli Watsuji jest pojęcie interakcji (jap. aidagara; dosł.
pomiędzy), jednostka jest bowiem definiowalna jedynie w relacjach z szeroko
pojętym otoczeniem. Z tego punktu widzenia krytykował "atomistyczną"
jednostkę w filozofii Heideggera.
Wielu badaczy podkreśla analogie między filozofią Heideggera a filozofią
Nishidy. Często podkreślane jest też podobieństwo niektórych wniosków
Heideggera do filozofii Kitaro Nishidy. Na przykład Yoshinori Takeuchi tak
pisze o eseju Budować, mieszkać, myśleć: "Chociaż nie ma mowy o bezpośredniej
inspiracji, można znaleźć w późnej filozofii Heideggera poglądy podobne do
wniosków Nishidy".
Jak słusznie zauważa
Bycia i czasu Heideggera, jednak <br>uważał, że Heidegger zbyt mało uwagi poświęcił pojęciu przestrzeni. <br>Podstawą etyki w myśli Watsuji jest pojęcie interakcji (jap. aidagara; dosł. <br>pomiędzy), jednostka jest bowiem definiowalna jedynie w relacjach z szeroko <br>pojętym otoczeniem. Z tego punktu widzenia krytykował "atomistyczną" <br>jednostkę w filozofii Heideggera. <br>Wielu badaczy podkreśla analogie między filozofią Heideggera a filozofią <br>Nishidy. Często podkreślane jest też podobieństwo niektórych wniosków <br>Heideggera do filozofii Kitaro Nishidy. Na przykład Yoshinori Takeuchi tak <br>pisze o eseju Budować, mieszkać, myśleć: &lt;q&gt;"Chociaż nie ma mowy o bezpośredniej <br>inspiracji, można znaleźć w późnej filozofii Heideggera poglądy podobne do <br>wniosków Nishidy".&lt;/&gt; <br>Jak słusznie zauważa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego