Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
percepcją obrazu i tekstu jest zdecydowanie największy, jest slogan. W wielu sytuacjach przyjmuje on bardziej rozwiniętą formę określaną mianem headline. Pełni ona jednak zbliżone funkcje sytuacji naturalnej percepcji komunikatu. Z reguły jest nim proste sformułowane w czasie teraźniejszym zdanie lub jego równoważnik. Najczęściej konstruowany jest on w formie zwrotnej, by angażować odbiorcę w sposób nawykowy. Forma zwrotna jest najczęściej używana na początku naturalnych aktów komunikacji. Daje więc szansę na automatyczne skoncentrowanie uwagi odbiorcy, powodując, że traktuje on wiadomość jako skierowaną do siebie. Skuteczny slogan powinien być też dźwięczny i "dobrze się naczytywać". Wpływa to na skuteczność jego zapamiętania.
Na ogół slogan
percepcją obrazu i tekstu jest zdecydowanie największy, jest slogan. W wielu sytuacjach przyjmuje on bardziej rozwiniętą formę określaną mianem headline. Pełni ona jednak zbliżone funkcje sytuacji naturalnej percepcji komunikatu. Z reguły jest nim proste sformułowane w czasie teraźniejszym zdanie lub jego równoważnik. Najczęściej konstruowany jest on w formie zwrotnej, by angażować odbiorcę w sposób nawykowy. Forma zwrotna jest najczęściej używana na początku naturalnych aktów komunikacji. Daje więc szansę na automatyczne skoncentrowanie uwagi odbiorcy, powodując, że traktuje on wiadomość jako skierowaną do siebie. Skuteczny slogan powinien być też dźwięczny i "dobrze się naczytywać". Wpływa to na skuteczność jego zapamiętania. <br>Na ogół slogan
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego