Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Trybuna
Nr: 03.01
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
fidoli, starego instrumentu podobnego do cytry, karierę rozpoczynał od muzyki teatralnej, współpracował z Jerzym Grotowskim w Teatrze Ósmego Dnia. W USA pierwsze sukcesy odniósł także w teatrze, a dopiero później skoncentrował się całkowicie na tworzeniu muzyki filmowej. Dziś ma na swym koncie ponad 30 kompozycji do filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych. Współpracował z Agnieszką Holland m.in. przy filmach "Trzeci cud", "Plac Washingtona" i "Całkowite zaćmienie". Napisał także muzykę do filmu "Stracone dusze" Janusza Kamińskiego, "Boże skrawki" Yurka Bogayevicza i "Niewierna" Adriana Lyne'a. W Polsce ostatnim jego dziełem jest "Quo vadis" Jerzego Kawalerowicza.
Film Marka Fostera "Marzyciel", opowiadający historię twórcy "Piotrusia
fidoli, starego instrumentu podobnego do cytry, karierę rozpoczynał od muzyki teatralnej, współpracował z Jerzym Grotowskim w Teatrze Ósmego Dnia. W USA pierwsze sukcesy odniósł także w teatrze, a dopiero później skoncentrował się całkowicie na tworzeniu muzyki filmowej. Dziś ma na swym koncie ponad 30 kompozycji do filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych. Współpracował z Agnieszką Holland m.in. przy filmach "Trzeci cud", "Plac Washingtona" i "Całkowite zaćmienie". Napisał także muzykę do filmu "Stracone dusze" Janusza Kamińskiego, "Boże skrawki" Yurka Bogayevicza i "Niewierna" Adriana Lyne'a. W Polsce ostatnim jego dziełem jest "Quo vadis" Jerzego Kawalerowicza. <br>Film Marka Fostera "Marzyciel", opowiadający historię twórcy "Piotrusia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego