Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
ruchliwe. Pewnemu przekształceniu interwałowemu uległ motyw nr 5, zachowując
rysunek linii melodycznej wzorca (zakładając taką możliwość interpretacji).
Jurdziński eksponuje motyw inicjalny pieśni w Kyrie i Agnus, tworząc repryzową
koncepcję formy w tej missa brevis. Msza ma charakter uroczystej kontemplacji,
którą podkreśla także partia organowa o bogatej fakturze i nasyconym brzmieniu,
antycypując niekiedy materiał motywiczny (zob. przykłady).
Świerczek w Missa Solemnis ex motivis antiquissimi cantus "Bogu- Rodzica" (II
red. 1938) na 3-głosowy chór męski i organy posługuje się wybranymi motywami
dwóch wspomnianych przekazów Bogurodzicy. Motywy te cytuje według wydania tej
pieśni, opublikowanego przez swojego brata, ks. Wendelina Świerczka, również
misjonarza, badacza
ruchliwe. Pewnemu przekształceniu interwałowemu uległ motyw nr 5, zachowując <br>rysunek linii melodycznej wzorca (zakładając taką możliwość interpretacji). <br>Jurdziński eksponuje motyw inicjalny pieśni w Kyrie i Agnus, tworząc repryzową <br>koncepcję formy w tej missa brevis. Msza ma charakter uroczystej kontemplacji, <br>którą podkreśla także partia organowa o bogatej fakturze i nasyconym brzmieniu, <br>antycypując niekiedy materiał motywiczny (zob. przykłady).<br> Świerczek w Missa Solemnis ex motivis antiquissimi cantus "Bogu- Rodzica" (II <br>red. 1938) na 3-głosowy chór męski i organy posługuje się wybranymi motywami <br>dwóch wspomnianych przekazów Bogurodzicy. Motywy te cytuje według wydania tej <br>pieśni, opublikowanego przez swojego brata, ks. Wendelina Świerczka, również <br>misjonarza, badacza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego