Typ tekstu: Książka
Autor: Bilica Krzysztof
Tytuł: WIESZCZY PTAK GAMAJUN
Rok: 2002
pierwszych żywiołów jest przedstawiony odmiennie: woda - ikonicznie, ogień - symbolicznie, wiatr zaś - symptomatycznie (można się go jedynie domyślać na podstawie pewnych symptomów, objawów lub oznak). W wydanym nieco później w Moskwie albumie zawierającym reprodukcje dzieł Wasniecowa - Gamajun został opatrzony następującym mottem, wyjętym z wiersza Fiodora Tiutczewa:


Znamienne, że wiersz ten stanowi apostrofę do wiatru. Świadczą o tym pominięte strofy początkowe:


Czyżby redaktor albumu chciał przez to pominięcie zataić rolę i znaczenie wiatru szumiącego w wyobraźni widzów oglądających Wasniecowowskie płótno?
Na początku roku 1899 urządzono w petersburskiej Akademii Sztuk wystawę prac Wasniecowa. Znalazły się na niej najbardziej dziś znane obrazy tego piewcy życia
pierwszych żywiołów jest przedstawiony odmiennie: woda - ikonicznie, ogień - symbolicznie, wiatr zaś - symptomatycznie (można się go jedynie domyślać na podstawie pewnych symptomów, objawów lub oznak). W wydanym nieco później w Moskwie albumie zawierającym reprodukcje dzieł Wasniecowa - Gamajun został opatrzony następującym mottem, wyjętym z wiersza Fiodora Tiutczewa:<br>&lt;gap&gt;<br><br>Znamienne, że wiersz ten stanowi apostrofę do wiatru. Świadczą o tym pominięte strofy początkowe:<br>&lt;gap&gt;<br><br>Czyżby redaktor albumu chciał przez to pominięcie zataić rolę i znaczenie wiatru szumiącego w wyobraźni widzów oglądających Wasniecowowskie płótno?<br>Na początku roku 1899 urządzono w petersburskiej Akademii Sztuk wystawę prac Wasniecowa. Znalazły się na niej najbardziej dziś znane obrazy tego piewcy życia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego