Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
paradoksu') oraz jest intersubiektywne, czyli komunikowalne. Niezliczone komentarze prozą i poezją do koanów pisane w ciągu wieków
świadczą o intersubiektywności i komunikowalności tego doświadczenia.
Można by pokusić się o stwierdzenie, że najbardziej istotne cechy świata
'absolutnie sprzecznej samotożsamości' w wypadku upowszechnienia tego
doświadczenia także z czasem mogłyby być uznane za aprioryczne kategorie
rozumu paradoksowego.
3.3. KOANY JAKO SĄDY PARADOKSOWE
Analiza pisemnej spuścizny mistrzów zen dostarcza dowodów na poparcie
tezy Nishidy, iż rzeczywistość 'oświecenia' może być wyrażona jedynie
zgodnie z 'logika paradoksu'. Uczniowie spisywali nauki swoich mistrzów,
którzy często wypowiadali się w sposób dla nich niezrozumiały. Te zagadkowe
wypowiedzi mistrzów zen
paradoksu') oraz jest intersubiektywne, czyli komunikowalne. Niezliczone komentarze prozą i poezją do koanów pisane w ciągu wieków <br>świadczą o intersubiektywności i komunikowalności tego doświadczenia. <br>Można by pokusić się o stwierdzenie, że najbardziej istotne cechy świata <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości' w wypadku upowszechnienia tego <br>doświadczenia także z czasem mogłyby być uznane za aprioryczne kategorie <br>rozumu paradoksowego. <br>&lt;tit&gt;3.3. KOANY JAKO SĄDY PARADOKSOWE&lt;/&gt; <br>Analiza pisemnej spuścizny mistrzów zen dostarcza dowodów na poparcie <br>tezy Nishidy, iż rzeczywistość 'oświecenia' może być wyrażona jedynie <br>zgodnie z 'logika paradoksu'. Uczniowie spisywali nauki swoich mistrzów, <br>którzy często wypowiadali się w sposób dla nich niezrozumiały. Te zagadkowe <br>wypowiedzi mistrzów zen
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego