Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
cen detalicznych, sprzedaż tych samych produktów w różnych typach pośrednich ogniw sprzedaży na poszczególnych rynkach, niejednakowy poziom marż i prowizji handlowych płaconych pośrednikom.
W warunkach istniejących jeszcze w niektórych grupach produktów istotnych różnic cenowych miedzy krajami członkowskimi UE, dochodzących nawet do 30-40%, firmy handlowe zaczęły prowadzić swego rodzaju transakcje arbitrażowe, czyli kupować towary w krajach o niższych cenach w celu dokonywania ich sprzedaży na rynkach krajów o wyższych cenach. Jest to zjawisko znane pod nazwą "szarego importu" lub też "szarych rynków", a jego mechanizm przedstawia rys.27. Mamy tu, jak widać, trzy warianty takich transakcji: import równoległy - czyli dodatkowy import
cen detalicznych, sprzedaż tych samych produktów w różnych typach pośrednich ogniw sprzedaży na poszczególnych rynkach, niejednakowy poziom marż i prowizji handlowych płaconych pośrednikom.<br>W warunkach istniejących jeszcze w niektórych grupach produktów istotnych różnic cenowych miedzy krajami członkowskimi UE, dochodzących nawet do 30-40%, firmy handlowe zaczęły prowadzić swego rodzaju transakcje arbitrażowe, czyli kupować towary w krajach o niższych cenach w celu dokonywania ich sprzedaży na rynkach krajów o wyższych cenach. Jest to zjawisko znane pod nazwą "szarego importu" lub też "szarych rynków", a jego mechanizm przedstawia rys.27. Mamy tu, jak widać, trzy warianty takich transakcji: import równoległy - czyli dodatkowy import
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego