Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
kraj Wspólnoty lub region w jakimś kraju), występuje zjawisko nadużywania pozycji na szkodę strony trzeciej, przejawiające się w:
- manipulowaniu ceną zakupu i ceną sprzedaży,
- stosowaniu różnych cen dla różnych kategorii odbiorców,
- odmowie sprzedaży,
- przyznawaniu specjalnych rabatów,
- wykupywaniu przedsiębiorstw konkurencyjnych.
Jeśli chodzi o pomoc państwa dla przedsiębiorstw, to sprawy te regulują artykuły 92 i 93 Traktatu Rzymskiego. Przyjęto jako zasadę, że jest zakazana wszelka pomoc rządu lub udzielana ze źródeł państwowych, jeśli prowadzi ona do wypaczenia lub zagrożenia konkurencji w handlu pomiędzy krajami członkowskimi w wyniku uprzywilejowania pewnych przedsiębiorstw lub niektórych rodzajów produkcji. Należy zauważyć, że pomoc jest rozumiana szeroko, tzn. obejmuje
kraj Wspólnoty lub region w jakimś kraju), występuje zjawisko nadużywania pozycji na szkodę strony trzeciej, przejawiające się w:<br>- manipulowaniu ceną zakupu i ceną sprzedaży,<br>- stosowaniu różnych cen dla różnych kategorii odbiorców,<br>- odmowie sprzedaży,<br>- przyznawaniu specjalnych rabatów,<br>- wykupywaniu przedsiębiorstw konkurencyjnych.<br>Jeśli chodzi o pomoc państwa dla przedsiębiorstw, to sprawy te regulują artykuły 92 i 93 Traktatu Rzymskiego. Przyjęto jako zasadę, że jest zakazana wszelka pomoc rządu lub udzielana ze źródeł państwowych, jeśli prowadzi ona do wypaczenia lub zagrożenia konkurencji w handlu pomiędzy krajami członkowskimi w wyniku uprzywilejowania pewnych przedsiębiorstw lub niektórych rodzajów produkcji. Należy zauważyć, że pomoc jest rozumiana szeroko, tzn. obejmuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego