Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
przygotowywanej przez niezależnego komisarza, pokazywały, że istniała w Polsce sztuka nie ulegająca politycznym manipulacjom.

Nowa epoka
Biennale w 1990 roku zamknęło wyraźnym akcentem okres powojenny. Polska sztuka w latach 90. nie miała już z polityką artystyczną minionego czasu nic wspólnego. W tym roku drugi raz wystawiał Szajna. Choć nie można artyście odmówić ważnej roli w polskiej sztuce, jednak już wtedy był anachroniczny. Na Aperto wystawiał wówczas Mirosław Bałka. Młody, ale znany już w świecie artysta umocnił w Wenecji swą pozycję.
Trzy lata później jego wystawa w pawilonie otworzyła nową epokę polskiego uczestnictwa. Wtedy do Aperto zaproszono też Zbigniewa Liberę, którego "Obóz
przygotowywanej przez niezależnego komisarza, pokazywały, że istniała w Polsce sztuka nie ulegająca politycznym manipulacjom.<br><br>&lt;tit1&gt;Nowa epoka&lt;/&gt;<br>Biennale w 1990 roku zamknęło wyraźnym akcentem okres powojenny. Polska sztuka w latach 90. nie miała już z polityką artystyczną minionego czasu nic wspólnego. W tym roku drugi raz wystawiał Szajna. Choć nie można artyście odmówić ważnej roli w polskiej sztuce, jednak już wtedy był anachroniczny. Na &lt;name type="place"&gt;Aperto&lt;/&gt; wystawiał wówczas Mirosław Bałka. Młody, ale znany już w świecie artysta umocnił w Wenecji swą pozycję. <br>Trzy lata później jego wystawa w pawilonie otworzyła nową epokę polskiego uczestnictwa. Wtedy do &lt;name type="place"&gt;Aperto&lt;/&gt; zaproszono też Zbigniewa Liberę, którego "&lt;q&gt;Obóz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego