Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
rynki, przedsiębiorstwa powinny raczej skoncentrować się na wybranych grupach produktów.
Przedsiębiorstwa, które obecnie cechuje koncentracja asortymentu i silna pozycja na rynkach lokalnych mają najlepszą pozycję wyjściową do umiędzynarodowiania działalności na większej liczbie rynków europejskich. Łatwiej jest realizować strategię dywersyfikacji geograficznej i koncentracji asortymentowej.
Natomiast w przypadku przedsiębiorstw, które mają zróżnicowany asortyment i już obecnie działają na wielu rynkach, trudno będzie w warunkach rosnącej konkurencji w krajach Unii Europejskiej taką pozycję utrzymać. Będą to mogły osiągnąć jedynie duże firmy o odpowiednich zasobach. Inne przedsiębiorstwa muszą zmniejszyć stopień dywersyfikacji swego asortymentu. Jak więc widać, decyzje przedsiębiorstw dotyczące stopnia zróżnicowania asortymentu są powiązane z
rynki, przedsiębiorstwa powinny raczej skoncentrować się na wybranych grupach produktów.<br>Przedsiębiorstwa, które obecnie cechuje koncentracja asortymentu i silna pozycja na rynkach lokalnych mają najlepszą pozycję wyjściową do umiędzynarodowiania działalności na większej liczbie rynków europejskich. Łatwiej jest realizować strategię dywersyfikacji geograficznej i koncentracji asortymentowej.<br>Natomiast w przypadku przedsiębiorstw, które mają zróżnicowany asortyment i już obecnie działają na wielu rynkach, trudno będzie w warunkach rosnącej konkurencji w krajach Unii Europejskiej taką pozycję utrzymać. Będą to mogły osiągnąć jedynie duże firmy o odpowiednich zasobach. Inne przedsiębiorstwa muszą zmniejszyć stopień dywersyfikacji swego asortymentu. Jak więc widać, decyzje przedsiębiorstw dotyczące stopnia zróżnicowania asortymentu są powiązane z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego