Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
z deklamacją
tekstu przy zastosowaniu zdwojeń unisonowo-oktawowych i opadających sekundowo,
czystych trójdźwięków mollowych: a-g-fis-a-e, z kontrastami dynamicznymi f-p
(prz.139). Nieoczekiwanie dramatyczny charakter (Maestoso dramatico) ma opracowanie
wersów Et unam sanctam ­ resurrectionem mortuorum (s. 41-42) w Mszy nr 2 (prz.
140). Współcześnie, w aspekcie estetycznym, rozpoczęcie tej mikrostruktury formalnej
patetycznym (zdwojenia oktawowe, f) organowym cytatem chorałowego inicjum Credo
nie jest zbyt przekonujące, gubi bowiem chorałowy charakter cytatu. Jeszcze
bardziej patetycznie, w organowym tutti (fff) harmonizuje Nowowiejski ten cytat
w krótkim łączniku. Podobne refleksje budzi dramatyczna recytacja chóru wyznania
wiary "w jeden święty Powszechny i
z deklamacją <br>tekstu przy zastosowaniu zdwojeń unisonowo-oktawowych i opadających sekundowo, <br>czystych trójdźwięków mollowych: a-g-fis-a-e, z kontrastami dynamicznymi f-p <br>(prz.139). Nieoczekiwanie dramatyczny charakter (Maestoso dramatico) ma opracowanie <br>wersów Et unam sanctam ­ resurrectionem mortuorum (s. 41-42) w Mszy nr 2 (prz. <br>140). Współcześnie, w aspekcie estetycznym, rozpoczęcie tej mikrostruktury formalnej <br>patetycznym (zdwojenia oktawowe, f) organowym cytatem chorałowego inicjum Credo <br>nie jest zbyt przekonujące, gubi bowiem chorałowy charakter cytatu. Jeszcze <br>bardziej patetycznie, w organowym tutti (fff) harmonizuje Nowowiejski ten cytat <br>w krótkim łączniku. Podobne refleksje budzi dramatyczna recytacja chóru wyznania <br>wiary "w jeden święty Powszechny i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego