Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
każdym miejscu i momencie - można by powiedzieć, że musiałaby w nieskończony sposób wyjaśniać (w sposób doskonały) i przywoływać wiadomości o bohaterach, przedmiotach itp. Jest to niemożliwe, nie tylko przez niejednoznaczność niektórych określeń i pojęć, ale też przez konieczność zachowania granic (pojemność) i jednorodności dzieła sztuki.
Można tutaj mówić o dwóch aspektach zagadnienia; po pierwsze teoriopoznawczym, opisanym przez Ingardena jako proces tworzenia przedmiotu estetycznego. Ten aspekt łączy się ze sferą podmiotową. Drugim aspektem jest wskazany proces tworzenia się struktury zaktualizowanej ze struktury rudymentarnej i jako taki odnosi się do ontologii dzieła sztuki. Ten ostatni możliwy jest dzięki wcześniejszej dynamizacji przedmiotu przez podmiot
każdym miejscu i momencie - można by powiedzieć, że musiałaby w nieskończony sposób wyjaśniać (w sposób doskonały) i przywoływać wiadomości o bohaterach, przedmiotach itp. Jest to niemożliwe, nie tylko przez niejednoznaczność niektórych określeń i pojęć, ale też przez konieczność zachowania granic (pojemność) i jednorodności dzieła sztuki.<br>Można tutaj mówić o dwóch aspektach zagadnienia; po pierwsze teoriopoznawczym, opisanym przez Ingardena jako proces tworzenia przedmiotu estetycznego. Ten aspekt łączy się ze sferą podmiotową. Drugim aspektem jest wskazany proces tworzenia się struktury zaktualizowanej ze struktury rudymentarnej i jako taki odnosi się do ontologii dzieła sztuki. Ten ostatni możliwy jest dzięki wcześniejszej dynamizacji przedmiotu przez podmiot
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego