Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
przykręcony gaźnik, wpuszczamy kilka kropel oleju silnikowego.
Na zawór sprężarki naciągamy rurkę igelitową, której drugi koniec doprowadzamy do opony motocyklowej. Pompujemy koło tak długo, aż silnik napędowy zacznie wyraźnie zwalniać. Wtedy wyłączamy silnik i mierzymy manometrem ciśnienie powietrza w oponie.
Przy tego typu silniku napędowym powinniśmy uzyskać ciśnienie około 2 atm. Dalsze zwiększenie ciśnienia można uzyskać zmniejszając średnicę koła pasowego na osi silnika, co jednak oczywiście jednak doprowadzi do zwolnienia obrotów sprężarki i zmniejszenia wydajności powietrza.
Uwaga! Obudowę silnika elektrycznego należy bezwzględnie uziemić, a co za tym idzie - przewód łączący silnik z gniazdem sieciowym musi mieć trzy żyły. Oczywiście, sprężarkę wolno
przykręcony gaźnik, wpuszczamy kilka kropel oleju silnikowego.<br>Na zawór sprężarki naciągamy rurkę igelitową, której drugi koniec doprowadzamy do opony motocyklowej. Pompujemy koło tak długo, aż silnik napędowy zacznie wyraźnie zwalniać. Wtedy wyłączamy silnik i mierzymy manometrem ciśnienie powietrza w oponie.<br>Przy tego typu silniku napędowym powinniśmy uzyskać ciśnienie około 2 atm. Dalsze zwiększenie ciśnienia można uzyskać zmniejszając średnicę koła pasowego na osi silnika, co jednak oczywiście jednak doprowadzi do zwolnienia obrotów sprężarki i zmniejszenia wydajności powietrza.<br>Uwaga! Obudowę silnika elektrycznego należy bezwzględnie uziemić, a co za tym idzie - przewód łączący silnik z gniazdem sieciowym musi mieć trzy żyły. Oczywiście, sprężarkę wolno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego