Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
zasadniczym zawodowym wykształceniu. Równocześnie dysproporcje między widzami o różnym wykształceniu w zakresie poinformowania nie zwiększyły się, ale raczej zmniejszyły. Wskazywałoby to na nieprawdziwość tej hipotezy w odniesieniu do telewizji, co już sugerował Robinson [1972]. Jednakże dzisiejsza telewizja jest nieco inna niż ta sprzed kilkunastu lat, ma więcej kanałów i sfragmentaryzowane audytoria. Może przeto bardziej niż dawniej różnicować społeczeństwo. Nowsze badania zdają się potwierdzać to przypuszczenie [Robinson i Levy, 1986].
Hipoteza "różnic wiedzy" ma dwa różne wymiary. Pierwszy odnosi się do ogólnego poziomu wykształcenia społeczeństwa, którego same media nie mogą zmienić, jest to bowiem domena oświaty. Drugi odnosi się do szczególnych tematów
zasadniczym zawodowym wykształceniu. Równocześnie dysproporcje między widzami o różnym wykształceniu w zakresie poinformowania nie zwiększyły się, ale raczej zmniejszyły. Wskazywałoby to na nieprawdziwość tej hipotezy w odniesieniu do telewizji, co już sugerował Robinson [1972]. Jednakże dzisiejsza telewizja jest nieco inna niż ta sprzed kilkunastu lat, ma więcej kanałów i sfragmentaryzowane audytoria. Może przeto bardziej niż dawniej różnicować społeczeństwo. Nowsze badania zdają się potwierdzać to przypuszczenie [Robinson i Levy, 1986]. <br>Hipoteza "różnic wiedzy" ma dwa różne wymiary. Pierwszy odnosi się do ogólnego poziomu wykształcenia społeczeństwa, którego same media nie mogą zmienić, jest to bowiem domena oświaty. Drugi odnosi się do szczególnych tematów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego