Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
do końca życia.
Podczas inauguracyjnego wyścigu "500 mil Indianapolis" w 1911 roku prototypowy Stutz zajął jedenaste miejsce. Nie tylko przejechał 500 mil, ale uczynił to ze średnią prędkością 110 km/h! Harry natychmiast opracował jego wersję drogową, początkowo z 50-, a następnie 60-konnym silnikiem. Stutz, zafascynowany wyścigami, prezentował swe auta na wszystkich ważniejszych imprezach, powoli zdobywając coraz większe uznanie publiczności. Auta oferowano z różnymi nadwoziami, ale najbardziej spodobało się dwuosobowe, odkryte Bearcat. Były to szybkie i "brutalne" maszyny; plotka głosiła, że sprężyny sprzęgieł Bearcatów dlatego były tak twarde, żeby nie mogły ich prowadzić kobiety!
W 1917 roku produkcja u Stutza
do końca życia.<br>Podczas inauguracyjnego wyścigu "500 mil Indianapolis" w 1911 roku prototypowy Stutz zajął jedenaste miejsce. Nie tylko przejechał 500 mil, ale uczynił to ze średnią prędkością 110 km/h! Harry natychmiast opracował jego wersję drogową, początkowo z 50-, a następnie 60-konnym silnikiem. Stutz, zafascynowany wyścigami, prezentował swe auta na wszystkich ważniejszych imprezach, powoli zdobywając coraz większe uznanie publiczności. Auta oferowano z różnymi nadwoziami, ale najbardziej spodobało się dwuosobowe, odkryte Bearcat. Były to szybkie i "brutalne" maszyny; plotka głosiła, że sprężyny sprzęgieł Bearcatów dlatego były tak twarde, żeby nie mogły ich prowadzić kobiety!<br>W 1917 roku produkcja u Stutza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego