Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 35
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1988
autorytet funkcji i osobowości. Ten pierwszy mają z urzędu wszyscy nauczyciele i dlatego noszą colty. Oceny, represje, punkty to ich broń osobista. O autorytet osobowości, niestety, znacznie trudniej...
Autorytet funkcji wobec osobowości otwartej jest nie do utrzymania. On tylko tam jest potrzebny, gdzie rządzi totalizm. Myśmy zakwestionowali majestat funkcji, szukaliśmy autentycznych mistrzów, jak w Grecji starożytnej. Po co mistrz jest potrzebny uczniom? Tu nie chodzi o proste naśladownictwo, raczej o wzrastanie w pewnym polu twórczym. Wie pani, jak by się uprzeć - to każdy może być taką osobowością promieniującą, każdy może tworzyć klimat sprzyjający powstawaniu nowych jakości. Nawet człowiek słaby, zagubiony, bywa
autorytet funkcji i osobowości. Ten pierwszy mają z urzędu wszyscy nauczyciele i dlatego noszą colty. Oceny, represje, punkty to ich broń osobista. O autorytet osobowości, niestety, znacznie trudniej...<br>Autorytet funkcji wobec osobowości otwartej jest nie do utrzymania. On tylko tam jest potrzebny, gdzie rządzi totalizm. Myśmy zakwestionowali majestat funkcji, szukaliśmy autentycznych mistrzów, jak w Grecji starożytnej. Po co mistrz jest potrzebny uczniom? Tu nie chodzi o proste naśladownictwo, raczej o wzrastanie w pewnym polu twórczym. Wie pani, jak by się uprzeć - to każdy może być taką osobowością promieniującą, każdy może tworzyć klimat sprzyjający powstawaniu nowych jakości. Nawet człowiek słaby, zagubiony, bywa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego