Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dziennik Polski
Nr: 4.10
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1980
można grać pomnika. Należy grać człowieka. Wielkiego i prostego zarazem. Należy poszukiwać stopu tych obu cech, wniknąć w świat ducha i psychiki Lenina. Jest to trudne, ale też niezwykle pociągające".
Taką wskazówką kierowali się zwłaszcza Szuczkin, Sztrauch i Kajurow w swoich wizerunkach artystycznych, ale w jakim stopniu przybliżyli się do autentyzmu, czy sztuka każdego z nich daje w sumie obraz właściwie wyobrażony? Nasz aktor, Ignacy Machowski, który parę już razy odgrywał Lenina na scenie, twierdzi, że: "to zadanie postokroć trudniejsze niż granie jakiejkolwiek postaci historycznej. W pozostałych wypadkach chodzi o proste przekazanie rysunku bohatera, zawartego w tekście sztuki. W przypadku Lenina
można grać pomnika. Należy grać człowieka. Wielkiego i prostego zarazem. Należy poszukiwać stopu tych obu cech, wniknąć w świat ducha i psychiki Lenina. Jest to trudne, ale też niezwykle pociągające".<br> Taką wskazówką kierowali się zwłaszcza Szuczkin, Sztrauch i Kajurow w swoich wizerunkach artystycznych, ale w jakim stopniu przybliżyli się do autentyzmu, czy sztuka każdego z nich daje w sumie obraz właściwie wyobrażony? Nasz aktor, Ignacy Machowski, który parę już razy odgrywał Lenina na scenie, twierdzi, że: &lt;q&gt;"to zadanie postokroć trudniejsze niż granie jakiejkolwiek postaci historycznej. W pozostałych wypadkach chodzi o proste przekazanie rysunku bohatera, zawartego w tekście sztuki. W przypadku Lenina
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego