Typ tekstu: Książka
Autor: Jarosz Maria
Tytuł: Samobójstwa
Rok: 1997
przeważają one pod koniec roku szkolnego oraz półrocza. Podejmują je zarówno dzieci z normalnie funkcjonujących rodzin, jak i z rodzin zdezorganizowanych. Przypomnijmy, że jest to prawidłowość również charakterystyczna dla całej populacji młodzieży w wieku szkolnym, której samobójstwa zakończyły się śmiercią.

Odrębnym problemem jest rola dysfunkcjonalnego środowiska rodzinnego w kształtowaniu dewiacyjnych, autoagresywnych zachowań dzieci. We wszystkich sygnalizowanych podobieństwach i różnicach zachowań autodestrukcyjnych dzieci pochodzących z rodzin względnie prawidłowych i zachowań ich rówieśników z rodzin dysfunkcjonalnych najistotniejsze jest zjawisko znacznie wyższego nasilenia prób samobójstw w tej drugiej kategorii dzieci.

W zbiorowości dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcjonalnych próby samobójstw dokonywane są kilkakrotnie częściej
przeważają one pod koniec roku szkolnego oraz półrocza. Podejmują je zarówno dzieci z normalnie funkcjonujących rodzin, jak i z rodzin zdezorganizowanych. Przypomnijmy, że jest to prawidłowość również charakterystyczna dla całej populacji młodzieży w wieku szkolnym, której samobójstwa zakończyły się śmiercią.<br><br>Odrębnym problemem jest rola dysfunkcjonalnego środowiska rodzinnego w kształtowaniu dewiacyjnych, autoagresywnych zachowań dzieci. We wszystkich sygnalizowanych podobieństwach i różnicach zachowań autodestrukcyjnych dzieci pochodzących z rodzin względnie prawidłowych i zachowań ich rówieśników z rodzin dysfunkcjonalnych najistotniejsze jest zjawisko znacznie wyższego nasilenia prób samobójstw w tej drugiej kategorii dzieci.<br><br>W zbiorowości dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcjonalnych próby samobójstw dokonywane są kilkakrotnie częściej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego