Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
teatrze romantycznym aktor miał grać zgodnie z konwencją spontaniczności zachowań, a nadto nieporównanie ważniejsze niż w teatrze klasycznym miejsce przypadało dekoracjom i kostiumom. Zmiany były to ogromne i raczej niechętnie przyjmowane przez aktorów. Dlatego romantyczny autor musiał pełnić role reżysera i scenografa, ścierać się z wykonawcami. Musiał - jeśli pragnął zachować autorską wizję spektaklu, a i dlatego także, by uchronić swe dzieło przed skutkami rozpoczynającej się emancypacji widowiska teatralnego (mniej dawała o sobie znać w Théâtre Français, o wiele bardziej w bulwarowym Porte-Saint-Martin). Przede wszystkim od nadużywania fascynujących widza "efektów" technicznych, do których przyzwyczaił teatr grozy. Ale dbałość Wiktora Hugo
teatrze romantycznym aktor miał grać zgodnie z konwencją spontaniczności zachowań, a nadto nieporównanie ważniejsze niż w teatrze klasycznym miejsce przypadało dekoracjom i kostiumom. Zmiany były to ogromne i raczej niechętnie przyjmowane przez aktorów. Dlatego romantyczny autor musiał pełnić role reżysera i scenografa, ścierać się z wykonawcami. Musiał - jeśli pragnął zachować autorską wizję spektaklu, a i dlatego także, by uchronić swe dzieło przed skutkami rozpoczynającej się emancypacji widowiska teatralnego (mniej dawała o sobie znać w Théâtre Français, o wiele bardziej w bulwarowym Porte-Saint-Martin). Przede wszystkim od nadużywania fascynujących widza "efektów" technicznych, do których przyzwyczaił teatr grozy. Ale dbałość Wiktora Hugo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego