Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
lubianej przez Słowackiego porze nocy czy zmierzchu zacierają się kontury, jakiekolwiek zamknięcia przestrzeni przestają być widzialne). Niezwykle częste są zmiany miejsca akcji - mógł sobie Słowacki na nie pozwalać, jeśli realnie nie liczył na rychłe wystawienie sztuki - a one też rozszerzają całościową przestrzeń życiową bohaterów. Już z tych wstępnych spostrzeżeń wynikają awantaże sytuacji Polaków: mogli wprowadzać do dramatów wszystko, co podyktowała im podsycona bywaniem w teatrach wyobraźnia, a nie musieli respektować narzucanych przez teatr ograniczeń.
Bliższe zwrócenie uwagi na charakter budowli pozwala natomiast spostrzec, że w dramatach, których autorzy nie mieli profesjonalnego kontaktu ze sceną, może przypadać im wyraźnie ważniejsza rola. Znaczą
lubianej przez Słowackiego porze nocy czy zmierzchu zacierają się kontury, jakiekolwiek zamknięcia przestrzeni przestają być widzialne). Niezwykle częste są zmiany miejsca akcji - mógł sobie Słowacki na nie pozwalać, jeśli realnie nie liczył na rychłe wystawienie sztuki - a one też rozszerzają całościową przestrzeń życiową bohaterów. Już z tych wstępnych spostrzeżeń wynikają awantaże sytuacji Polaków: mogli wprowadzać do dramatów wszystko, co podyktowała im podsycona bywaniem w teatrach wyobraźnia, a nie musieli respektować narzucanych przez teatr ograniczeń.<br>Bliższe zwrócenie uwagi na charakter budowli pozwala natomiast spostrzec, że w dramatach, których autorzy nie mieli profesjonalnego kontaktu ze sceną, może przypadać im wyraźnie ważniejsza rola. Znaczą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego