Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
wówczas, gdy oszacowujemy punktowo jakąś wielkość ciągłą, powiedzmy - średnią wzrostu ludzkiego. Przypuśćmy jednak dla uproszczenia, że zarówno stanów rzeczy, jak działań może być tylko skończona liczba. Wówczas wartości funkcji użyteczności tworzą skończoną macierz vu,-v, 1 Ć i Ć m, 1 Ć j Ć n , gdzie u,- jest użytecznością (dla badacza) sytuacji, która powstaje, gdy wybrał działanie a, (np. przyjął i -tą spośród możliwych hipotez), a zachodzi stan rzeczy s- (np. j -ta hipoteza jest prawdziwa). Działania zatem reprezentowane są przez wiersze, a stany rzeczy - przez kolumny. Aby wykluczyć przypadek banalny założymy, iż żadne działanie nie jest najlepsze przy wszystkich stanach
wówczas, gdy oszacowujemy punktowo jakąś wielkość ciągłą, powiedzmy - średnią wzrostu ludzkiego. Przypuśćmy jednak dla uproszczenia, że zarówno stanów rzeczy, jak działań może być tylko skończona liczba. Wówczas wartości funkcji użyteczności tworzą skończoną macierz vu,-v, 1 Ć i Ć m, 1 Ć j Ć n , gdzie u,- jest użytecznością (dla badacza) sytuacji, która powstaje, gdy wybrał działanie a, (np. przyjął i -tą spośród możliwych hipotez), a zachodzi stan rzeczy s- (np. j -ta hipoteza jest prawdziwa). Działania zatem reprezentowane są przez wiersze, a stany rzeczy - przez kolumny. Aby wykluczyć przypadek banalny założymy, iż żadne działanie nie jest najlepsze przy wszystkich stanach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego