Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 14.11
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
wszyscy czujemy się rodziną poprzez słuchanie tej muzyki. Nie było zatem
liturgii, lecz jedynie utwory, których słuchano tu 150 lat temu.
Chopinowskie preludia e-moll i h-moll w transkrypcji na organy grał
François-Henri Houbart, organista kościoła. "Requiem" Mozarta wykonały
Orchestre National de France i Chór Radia Francuskiego pod batutą Jerzego
Semkowa oraz polscy soliści: Izabella Kłosińska (sopran), Urszula Kryger
(mezzosopran), Krzysztof Szmyt (tenor) i Józef Frakstein (bas). Na
zakończenie "Marsz żałobny" Chopina w instrumentacji Henriego Rebera
zagrała sama orkiestra.
W przerwach pomiędzy utworami wystąpił Andrzej Seweryn. Odczytał trzy
teksty: fragment listu Chopina, pisanego w roku 1831 do Norberta
Kumelskiego
wszyscy czujemy się rodziną poprzez słuchanie tej muzyki. Nie było zatem<br>liturgii, lecz jedynie utwory, których słuchano tu 150 lat temu.<br>Chopinowskie preludia e-moll i h-moll w transkrypcji na organy grał<br>François-Henri Houbart, organista kościoła. "Requiem" Mozarta wykonały<br>Orchestre National de France i Chór Radia Francuskiego pod batutą Jerzego<br>Semkowa oraz polscy soliści: Izabella Kłosińska (sopran), Urszula Kryger<br>(mezzosopran), Krzysztof Szmyt (tenor) i Józef Frakstein (bas). Na<br>zakończenie "Marsz żałobny" Chopina w instrumentacji Henriego Rebera<br>zagrała sama orkiestra.<br>W przerwach pomiędzy utworami wystąpił Andrzej Seweryn. Odczytał trzy<br>teksty: fragment listu Chopina, pisanego w roku 1831 do Norberta<br>Kumelskiego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego