Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
kryjące się na sztucznie godnymi i szlachetnymi postawami. Demaskuje z dużą wnikliwością psychologiczną pozory niewinności kryjące się w zdjęciach małych dziewczynek upozowanych przez rodziców na "szczęśliwe aniołki".
I w tym właśnie sensie fotografia stanowi dla Fałata niezastąpione źródło poznania i punkt wyjścia dla pracy malarskiej; jest jak sądzi artysta bardziej bezlitosna niż oko człowieka, którego widzenie warunkowane jest w dużym stopniu przez aktualne myśli i emocje. Refleksja i namiętność deformują nasze widzenie rzeczywistości; szczególnie zaś człowieka. "Chłodne oko" kamery zauważa wszystko. Dlatego też zdjęcia fotograficzne mogą stanowić płodny punkt wyjścia w pracy malarza-psychologa. A jest nim Antoni Fałat bez żadnych
kryjące się na sztucznie godnymi i szlachetnymi postawami. Demaskuje z dużą wnikliwością psychologiczną pozory niewinności kryjące się w zdjęciach małych dziewczynek upozowanych przez rodziców na "szczęśliwe aniołki".<br> I w tym właśnie sensie fotografia stanowi dla Fałata niezastąpione źródło poznania i punkt wyjścia dla pracy malarskiej; jest jak sądzi artysta bardziej bezlitosna niż oko człowieka, którego widzenie warunkowane jest w dużym stopniu przez aktualne myśli i emocje. Refleksja i namiętność deformują nasze widzenie rzeczywistości; szczególnie zaś człowieka. "Chłodne oko" kamery zauważa wszystko. Dlatego też zdjęcia fotograficzne mogą stanowić płodny punkt wyjścia w pracy malarza-psychologa. A jest nim Antoni Fałat bez żadnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego