Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Jeśli nie, ich reakcja jest wyrazem 'logiki paradoksu', a jednocześnie wyrazem pełni spontaniczności i absolutnej wolności. Wypowiedzi należące do tej kategorii bardzo często nie są katalizatorami, ponieważ ich celem jest weryfikacja 'oświecenia'.
Linji wprowadził także klasyfikację 'okrzyków' (chiń. he; jap. katsu),
podkreślając przez to, że nie należy ich traktować jako bezmyślnego
pokrzykiwania.
Pierwszy typ 'okrzyku' porównywany jest do bezcennego miecza Diamentowego
Króla (chiń. jinggangwang baojian; jap. kongoo ho ken). Niezrównane
ostrze tego miecza symbolizuje 'najwyższą mądrość', która obala wszelkie
błędne przekonania, i dlatego tego typu 'okrzyk' można uznać za jej wyraz.
Przykładem tego typu jest 'okrzyk', który wydał Linji w momencie
Jeśli nie, ich reakcja jest wyrazem 'logiki paradoksu', a jednocześnie wyrazem pełni spontaniczności i absolutnej wolności. Wypowiedzi należące do tej kategorii bardzo często nie są katalizatorami, ponieważ ich celem jest weryfikacja 'oświecenia'. <br>Linji wprowadził także klasyfikację 'okrzyków' (chiń. he; jap. katsu), <br>podkreślając przez to, że nie należy ich traktować jako bezmyślnego <br>pokrzykiwania. <br>Pierwszy typ 'okrzyku' porównywany jest do bezcennego miecza Diamentowego <br>Króla (chiń. jinggangwang baojian; jap. kongoo ho ken). Niezrównane <br>ostrze tego miecza symbolizuje 'najwyższą mądrość', która obala wszelkie <br>błędne przekonania, i dlatego tego typu 'okrzyk' można uznać za jej wyraz. <br>Przykładem tego typu jest 'okrzyk', który wydał Linji w momencie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego