Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
Fabryka LETOV w 1920 r. dostarczyła czechosłowackiemu lotnictwu wojskowemu pierwszy samolot bojowy rodzimej konstrukcji - Smolik S1. Dzięki temu armia czechosłowacka zaczęła zmniejszać swą zależność od francuskiej techniki lotniczej. Fabryka w swych projektach płatowców starała się preferować konstrukcje metalowe. Oprócz samolotów myśliwskich typu S-20 i S-31 dostarczyła wojsku serię bombowców i samolotów myśliwskich typu S-20 i S-31 dostarczyła wojsku serię bombowców i samolotów zwiadowczych typu S-6 i S-16. Jednak najbardziej rozpowszechnionym typem tej kategorii był znany dwupłatowiec S-328 wyprodukowany w serii liczącej 440 samolotów. Ostatnim typem, który miał zmodernizować czechosłowackie lotnictwo, był dwusilnikowy jednopłatowiec zwiadowczy
Fabryka LETOV w 1920 r. dostarczyła czechosłowackiemu lotnictwu wojskowemu pierwszy samolot bojowy rodzimej konstrukcji - Smolik S1. Dzięki temu armia czechosłowacka zaczęła zmniejszać swą zależność od francuskiej techniki lotniczej. Fabryka w swych projektach płatowców starała się preferować konstrukcje metalowe. Oprócz samolotów myśliwskich typu S-20 i S-31 dostarczyła wojsku serię bombowców i samolotów myśliwskich typu S-20 i S-31 dostarczyła wojsku serię bombowców i samolotów zwiadowczych typu S-6 i S-16. Jednak najbardziej rozpowszechnionym typem tej kategorii był znany dwupłatowiec S-328 wyprodukowany w serii liczącej 440 samolotów. Ostatnim typem, który miał zmodernizować czechosłowackie lotnictwo, był dwusilnikowy jednopłatowiec zwiadowczy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego