Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
procesie reklamy uwarunkowane jest dwoma podstawowymi czynnikami. Pierwszy związany jest z możliwością naruszenia przez daną technikę perswazyjną warunków określających przebieg komunikacji. Stosowany efekt będzie wtedy łatwo rozpoznawalny przez odbiorcę lub nie będzie odnosił się do dalszego etapu komunikacji. Może go także uniemożliwiać. Odbiorca świadomy tego, że jest przedmiotem perswazji, będzie bronił się przed dalszym kontaktem z przekazem lub unikał interpretacji wiadomości. Drugi czynnik związany jest z ograniczonymi możliwościami zapisu specyficznych form perswazji. Wynika to z ograniczonych możliwości kodowania argumentacji w poszczególnych typach komunikatów. Na przykład wykorzystanie kontrastu lub efektu paradoksalnego zestawienia znaczeń elementów przekazu jest praktycznie możliwy do wykorzystania we wszystkich formach
procesie reklamy uwarunkowane jest dwoma podstawowymi czynnikami. Pierwszy związany jest z możliwością naruszenia przez daną technikę perswazyjną warunków określających przebieg komunikacji. Stosowany efekt będzie wtedy łatwo rozpoznawalny przez odbiorcę lub nie będzie odnosił się do dalszego etapu komunikacji. Może go także uniemożliwiać. Odbiorca świadomy tego, że jest przedmiotem perswazji, będzie bronił się przed dalszym kontaktem z przekazem lub unikał interpretacji wiadomości. Drugi czynnik związany jest z ograniczonymi możliwościami zapisu specyficznych form perswazji. Wynika to z ograniczonych możliwości kodowania argumentacji w poszczególnych typach komunikatów. Na przykład wykorzystanie kontrastu lub efektu paradoksalnego zestawienia znaczeń elementów przekazu jest praktycznie możliwy do wykorzystania we wszystkich formach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego