Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 08.07
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
30 tys. używanych samochodów. W tym roku - prognozowano - może być nawet dwa razy więcej. I to nie z powodu samego otwarcia granic. Po 1 maja przestał obowiązywać przepis wymagający, by sprowadzane do Polski samochody spełniały normy emisji spalin Euro II. Był to sposób, w jaki Polska przez ostatnie dwa lata broniła się przed napływem z zagranicy najbardziej wysłużonych pojazdów. Norma Euro II obowiązywała producentów samochodów od 1996 r. (obecnie jest to już Euro IV), auta wyprodukowane wcześniej na ogół jej nie spełniały. Prawo UE nie akceptuje jednak żadnej dyskryminacji: jeśli samochodom użytkowanym w Polsce nie stawia się wymogu spełniania rygorystycznej normy
30 tys. używanych samochodów. W tym roku - prognozowano - może być nawet dwa razy więcej. I to nie z powodu samego otwarcia granic. Po 1 maja przestał obowiązywać przepis wymagający, by sprowadzane do Polski samochody spełniały normy emisji spalin Euro II. Był to sposób, w jaki Polska przez ostatnie dwa lata broniła się przed napływem z zagranicy najbardziej wysłużonych pojazdów. Norma Euro II obowiązywała producentów samochodów od 1996 r. (obecnie jest to już Euro IV), auta wyprodukowane wcześniej na ogół jej nie spełniały. Prawo UE nie akceptuje jednak żadnej dyskryminacji: jeśli samochodom użytkowanym w Polsce nie stawia się wymogu spełniania rygorystycznej normy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego