Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
stanowił cezurę w dziejach rapu. Radykalny podział "My i Oni" dotyczył nie tylko opresyjnego świata białych. Wyraźnie rysował się rozdział między bojownikami z Public Enemy a cynicznymi gangstaraperami w rodzaju N. W.A., którzy niebawem mieli zawładnąć rynkiem. Walka o rozbudzenie rasowej dumy starła się z hedonistyczną postawą ukształtowaną przez brutalny i wulgarny świat czarnego getta.
Ciekawe, że płyta ta tak zaciekle przeciwstawiająca się białym instytucjom, zwalczająca europocentryzm amerykańskiej kultury znalazła uznanie także wśród białej społeczności, a w latach dziewięćdziesiątych zespół Public Enemy współpracował z białymi wykonawcami. Grupa U2 w 1992 roku zaprosiła Public Enemy do odbycia wspólnej trasy na amerykańskich
stanowił cezurę w dziejach rapu. Radykalny podział "My i Oni" dotyczył nie tylko opresyjnego świata białych. Wyraźnie rysował się rozdział między bojownikami z Public Enemy a cynicznymi gangstaraperami w rodzaju N. W.A., którzy niebawem mieli zawładnąć rynkiem. Walka o rozbudzenie rasowej dumy starła się z hedonistyczną postawą ukształtowaną przez brutalny i wulgarny świat czarnego getta.<br>Ciekawe, że płyta ta tak zaciekle przeciwstawiająca się białym instytucjom, zwalczająca europocentryzm amerykańskiej kultury znalazła uznanie także wśród białej społeczności, a w latach dziewięćdziesiątych zespół Public Enemy współpracował z białymi wykonawcami. Grupa U2 w 1992 roku zaprosiła Public Enemy do odbycia wspólnej trasy na amerykańskich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego