Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
której przedstawiciele nie przywiązywali wagi
do żadnej formy praktyki religijnej. Eisai, chociaż uznawał niewyrażalność

'oświecenia', pisał: "Uważa się, że szkoła zen jest Ťniezależna od słówť.
Istnieje zagrożenie, że to określenie zostanie mylnie zinterpretowane jako
fałszywy pogląd na istotę 'pustki' [...]. Jeśli ktoś, kontemplując swoją jaźń,
dojdzie do wniosku, iż jest równy 'buddzie', a więc nie musi już studiować
sutr i komentarzy, wtedy popadnie w arogancję, co można porównać do
spalenia siebie samego własną pochodnią. [...] W jaki sposób zen niezależne
od słów może uniknąć tego zagrożenia?".
Fałszywy pogląd na istotę 'pustki', o którym pisał Eisai, to 'pustka
jednostronna', czyli negacja będąca antytezą afirmacji
której przedstawiciele nie przywiązywali wagi <br>do żadnej formy praktyki religijnej. Eisai, chociaż uznawał niewyrażalność <br>&lt;page nr=251&gt;<br>'oświecenia', pisał: &lt;q&gt;"Uważa się, że szkoła zen jest Ťniezależna od słówť. <br>Istnieje zagrożenie, że to określenie zostanie mylnie zinterpretowane jako <br>fałszywy pogląd na istotę 'pustki' [...]. Jeśli ktoś, kontemplując swoją jaźń, <br>dojdzie do wniosku, iż jest równy 'buddzie', a więc nie musi już studiować <br>sutr i komentarzy, wtedy popadnie w arogancję, co można porównać do <br>spalenia siebie samego własną pochodnią. [...] W jaki sposób zen niezależne <br>od słów może uniknąć tego zagrożenia?".&lt;/&gt; <br>Fałszywy pogląd na istotę 'pustki', o którym pisał Eisai, to 'pustka <br>jednostronna', czyli negacja będąca antytezą afirmacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego