Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2908
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
ruchu, który jest w ich filmach wszechobecny. Coraz częściej twórcy chińscy poszukują w odnowionej wuxia pian jedynie pretekstu do bardziej autorskich realizacji.
Doskonałym świadectwem pojemności owej formuły jest mało znany w Europie film ulubieńca festiwali Wong Kar-Waia. Jego "Popioły czasu" to wielki spektakl pełen widowiskowych walk na miecze i buntujących się żywiołów, a jednocześnie rodzaj medytacji o przemijaniu, tożsamości i fikcji.
ANDRZEJ PITRUS

PRZYCZAJONY TYGRYS, UKRYTY SMOK. Ang Lee to reżyser azjatycki, który odnalazł swoje miejsce w kinie światowym. Wydawało się, że Lee wpisał się w zachodnią tradycję tak bardzo, iż nie wróci już do "kina etnicznego". Tym większym zaskoczeniem
ruchu, który jest w ich filmach wszechobecny. Coraz częściej twórcy chińscy poszukują w odnowionej &lt;foreign&gt;wuxia pian&lt;/&gt; jedynie pretekstu do bardziej autorskich realizacji. <br>Doskonałym świadectwem pojemności owej formuły jest mało znany w Europie film ulubieńca festiwali &lt;name type="person"&gt;Wong Kar-Waia&lt;/&gt;. Jego "&lt;name type="tit"&gt;Popioły czasu&lt;/&gt;" to wielki spektakl pełen widowiskowych walk na miecze i buntujących się żywiołów, a jednocześnie rodzaj medytacji o przemijaniu, tożsamości i fikcji.<br>&lt;au&gt;ANDRZEJ PITRUS&lt;/&gt;<br><br>&lt;div1&gt;&lt;tit1&gt;PRZYCZAJONY TYGRYS, UKRYTY SMOK&lt;/&gt;. &lt;name type="person"&gt;Ang Lee&lt;/&gt; to reżyser azjatycki, który odnalazł swoje miejsce w kinie światowym. Wydawało się, że &lt;name type="person"&gt;Lee&lt;/&gt; wpisał się w zachodnią tradycję tak bardzo, iż nie wróci już do "kina etnicznego". Tym większym zaskoczeniem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego