Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
o sobie; twierdził pesymistycznie, że "każdy naród chciałby na scenie oglądać tylko powierzchowne ujęcie swojej własnej przeciętności", więc jako to "powierzchowne", czyli wyidealizowane ujęcie "trzeba mu dać bohaterów, muzykę lub szaleńców".
"Prawda" nie wykluczała zatem odstępstw od codziennej realności. Wyraźnie to widać po sporach dotyczących poetyki dzieła - czy dramat ma być pisany wierszem, czy też - ponieważ w życiu realnym wierszem się nie mówi - można pisać go prozą? Według jenajczyków konieczność zachowania wiersza nie ulegała wątpliwości; Fryderyk Schlegel wyrażając te przekonania mówił, że jeśli dramat ma być dziełem sztuki, musi mieć formę poetycką. Prowokująco inaczej, w dwadzieścia lat później, pisał Stendhal powtarzając z
o sobie; twierdził pesymistycznie, że "każdy naród chciałby na scenie oglądać tylko powierzchowne ujęcie swojej własnej przeciętności", więc jako to "powierzchowne", czyli wyidealizowane ujęcie "trzeba mu dać bohaterów, muzykę lub szaleńców".<br>"Prawda" nie wykluczała zatem odstępstw od codziennej realności. Wyraźnie to widać po sporach dotyczących poetyki dzieła - czy dramat ma być pisany wierszem, czy też - ponieważ w życiu realnym wierszem się nie mówi - można pisać go prozą? Według jenajczyków konieczność zachowania wiersza nie ulegała wątpliwości; Fryderyk Schlegel wyrażając te przekonania mówił, że jeśli dramat ma być dziełem sztuki, musi mieć formę poetycką. Prowokująco inaczej, w dwadzieścia lat później, pisał Stendhal powtarzając z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego