Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
i reklam leków na bóle żołądka. Na młodych widzach lepiej zarabiają też media.
Koszt reklamy, która dotrze do telewidzów w wieku od 18 do 34 lat, jest przeciętnie trzykrotnie wyższy aniżeli reklamy, którą będą oglądać głównie ludzie ponad pięćdziesięcioletni. Jak sarkastycznie zauważył redaktor pisma Varieté - "ogłoszeniodawcy kupują publiczność jak stado bydła po 2,50 dolara za 1000 sztuk, a lepsze, wyselekcjonowane osobniki nawet do 5 dolarów" [Schiller, 1971: 116].
Dla ogłoszeniodawców nie wszyscy odbiorcy, rzeczywiści i potencjalni, są jednakowo wartościowi. Część odbiorców jest po prostu zbyt biedna, aby kupić reklamowane towary, część ich nie potrzebuje. Jaki cel może mieć reklamowanie luksusowych
i reklam leków na bóle żołądka. Na młodych widzach lepiej zarabiają też media.<br>Koszt reklamy, która dotrze do telewidzów w wieku od 18 do 34 lat, jest przeciętnie trzykrotnie wyższy aniżeli reklamy, którą będą oglądać głównie ludzie ponad pięćdziesięcioletni. Jak sarkastycznie zauważył redaktor pisma Varieté - "ogłoszeniodawcy kupują publiczność jak stado bydła po 2,50 dolara za 1000 sztuk, a lepsze, wyselekcjonowane osobniki nawet do 5 dolarów" [Schiller, 1971: 116].<br>Dla ogłoszeniodawców nie wszyscy odbiorcy, rzeczywiści i potencjalni, są jednakowo wartościowi. Część odbiorców jest po prostu zbyt biedna, aby kupić reklamowane towary, część ich nie potrzebuje. Jaki cel może mieć reklamowanie luksusowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego