Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
najbliższym; bliskość ta jednak jest
dla człowieka tym, co najdalsze". Wypowiedź ta przypomina następujące
słowa Nishidy: "Prawdą jest to, co będąc dalekie, jest jednocześnie bardzo
bliskie".
Heidegger przywiązuje dużą wagę do doświadczenia 'bycia' w ludzkiej
egzystencji. Prawda 'bycia' nie jest jedynie rezultatem abstrakcyjnego myślenia,
gdyż "ek-sistentne wystawienie się na byt w całości może zostać przeżyte
i poczute". Heidegger pisze o doświadczeniu, w którym następuje "cofnięcie
się bytu, aby odsłoniła się 'nicość' ". Sam prześwit jest 'byciem', a więc
cofanie się bytu odsłania prześwit, czyli 'nicość absolutną'. W takim stanie
człowiek traci całkowicie głowę, będąc jakby "zawieszony w 'trwodze' ".
Człowiek może doświadczyć
najbliższym; bliskość ta jednak jest <br>dla człowieka tym, co najdalsze". Wypowiedź ta przypomina następujące <br>słowa Nishidy: &lt;q&gt;"Prawdą jest to, co będąc dalekie, jest jednocześnie bardzo <br>bliskie".&lt;/&gt;<br>Heidegger przywiązuje dużą wagę do doświadczenia 'bycia' w ludzkiej <br>egzystencji. Prawda 'bycia' nie jest jedynie rezultatem abstrakcyjnego myślenia, <br>gdyż "ek-sistentne wystawienie się na byt w całości może zostać przeżyte <br>i poczute". Heidegger pisze o doświadczeniu, w którym następuje "cofnięcie <br>się bytu, aby odsłoniła się 'nicość' ". Sam prześwit jest 'byciem', a więc <br>cofanie się bytu odsłania prześwit, czyli 'nicość absolutną'. W takim stanie <br>człowiek traci całkowicie głowę, będąc jakby "zawieszony w 'trwodze' ". <br>Człowiek może doświadczyć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego