Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
paradoksu' i jej konsekwencje. Można
powiedzieć, że zatrzymał się on niejako na pierwszym etapie, a mianowicie na
negacji wszelkich wartości posiadających antytezy, a więc będących rezultatem

uprzedmiotowiania 'bycia'. Dla Heideggera wszelkie wartościowanie jest
bowiem nieuchronnie związane z subiektywizacją, która "nie pozwala bytowi
- być, lecz pozwala jedynie bytowi na to, by byt miał ważność jako
przedmiot".
Heidegger podkreśla, że myślenie, które pyta o prawdę 'bycia', określając
przy tym istotne miejsce z perspektywy człowieka, nie jest ani etyką, ani
ontologią. Dlatego pytanie o ich wzajemny stosunek na tym obszarze jest
pozbawione podstaw. Heidegger twierdzi, że myślenie o 'byciu' nie
opowiada się ani za
paradoksu' i jej konsekwencje. Można <br>powiedzieć, że zatrzymał się on niejako na pierwszym etapie, a mianowicie na <br>negacji wszelkich wartości posiadających antytezy, a więc będących rezultatem <br>&lt;page nr=302&gt;<br>uprzedmiotowiania 'bycia'. Dla Heideggera wszelkie wartościowanie jest <br>bowiem nieuchronnie związane z subiektywizacją, która "nie pozwala bytowi <br>- być, lecz pozwala jedynie bytowi na to, by byt miał ważność jako <br>przedmiot". <br>Heidegger podkreśla, że myślenie, które pyta o prawdę 'bycia', określając <br>przy tym istotne miejsce z perspektywy człowieka, nie jest ani etyką, ani <br>ontologią. Dlatego pytanie o ich wzajemny stosunek na tym obszarze jest <br>pozbawione podstaw. Heidegger twierdzi, że myślenie o 'byciu' nie <br>opowiada się ani za
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego