byt, ale 'nicość absolutna' (jap. <br>zettaiteki mu), która jest negacją nie tylko bytu (jap. u), ale także 'nicości <br>relatywnej' (jap. sotaiteki mu), będącej brakiem bytu. 'Nicość absolutna' jest <br>nie tylko negacją afirmacji, ale także 'negacją negacji'. Gdyby 'nicość <br>absolutna' była jedynie negacją bytu, czyli niebytem, jej istnienie byłoby <br>uwarunkowane istnieniem bytu - najpierw musiałby istnieć byt, aby dzięki <br>jego zanegowaniu mógł powstać niebyt. 'Nicość absolutna' jest absolutną <br>negacją, niczym nie uwarunkowaną i dlatego nie może być sprowadzana do <br>'nicości relatywnej'. W terminologii buddyzmu Wielkiego Wozu odpowiednikiem <br>'nicości relatywnej' w filozofii Nishidy jest pojęcie 'pustki jednostronnej', <br>rozumianej jako wyeliminowanie wszelkich funkcji świadomości, czyli